Yuyu Zulaikha

Lifestyle | Beauty | Parenting Blogger

Pentingnya Menjadi Wanita Solehah ♥

Assalamualaikum ♥


tersentuhnya hati yuyu..


SubhanaALLAH
Terima kasih sudi baca :')

RESEPI Onde-onde Kuih Buah Melaka Mudah

Assalamualaikum

kalau yuyu balik kampung, wajibal qunnahlah Sang Emak akan sukarela letak jawatan sebagai official tukang masak kat rumah. memang yuyu akan kuasai dapur dengan rakusnya. wahahahaha *gelak macam orang jahat botak ada misai panjang* .

selain yuyu suka menjahit baju sendiri demi menyahut cabaran Perdana Menteri yang menggesa rakyatnya berjimat cermat, yuyu juga suka menyemak cerok dapur untuk tujuan masak, buat kuih dan kek. setakat semak dapur menketedarah cekodok, takde la sampai nak buat entry ni.

rasa macam kepuasan jiwa dan rohani bila dalam telan mendealah yang yuyu masak sendiri. tapi disebabkan membesar dengan terjun sawah, tangkap ikan di sungai dan teman Sang Atok di kebun getah, maka, yuyu lebih suka masak benda benda yang berbaur kampung.

masakan kampung yuyu belajar dari tengok tengok Sang Atok masak. makanan omputeh dan siam yuyu belajar dari Sang Abah sebab musabab Sang Abah adalah chef. kalau masakan Italy, yuyu selalunya tengok resepi. boleh la masak, nak kata hebakk kemain tu, tak la.

entry kali ni teringin nak kongsi resepi kuih paling senang di abad ini yakni Kuih Buah Melaka atau nama sentipiknya Onde Onde Diberi Nama, Saudara Saudari Cikebom Cikebom. hakhak. dah start dah. tampor sekali bagi hilang sikit merapu ni


Cerpen Buat Yuyu Zulaikha ♥

Assalamualaikum ♥

tajuk tak boleh belah. kalau boleh nak buat tajuk "Cerpen Ikhlas Buatmu Dindaku Yuyu Zulaikha", tapi yuyu rasa macam nak mati sebelum ajal je. hakhak (gelak tak ikhlas) entry kali ni, nak korang rilek kepala hotak je. sila regangkan urat urat tensi yang menegang tak ketah…

Saja Nak Bagi Orang Jeles

Assalamualaikum ♥


*STICKY POST, lastest entry di bawah entry ini*
yuyu tak nak macam orang Melayu selalu cakap "makan sorang" atau maksudnya kalau Dewan Bahasa & Pustaka teringin tepek dalam senarai kamus adalah "menikmati benda best sensorang. bapak tamak". tak tak tak. yuyu…

Alhamdulillah. Rezeki ♥

Assalamualaikum ♥

entry kali ni, yuyu nak cerita pasal malam hepi hepi kuasa namblas. ya ya ya kawan kawan sekalian. yuyu happy sampai senyum telinga ke telinga. sakit rahang yuyu tak boleh kembali ke kedudukan asal rahang dan gusi. hmm. senyum punya pasal.

eh. I-Film Bijak Mengurus Wang dari SIDC

Selamat Tinggal Kolompo.

Assalamualaikum ♥


Brupppp. sendawa bau nasi lemak timun kecik kecik, sambal pedas nak mampos, kacang tanah bapak besar, telur macam nak tak nak kasi. hehehe. emak buat.

Alhamdulillah syukur ke hadrat Maha Esa kerana limpah kurnia-Nya mengijinkan dahku jejak kembali kaki comel dahku di bumi Langkawi d…

Naluri Keibuan Mengalir ♥

Assalamualaikum ♥
manusia akan berubah-ubah. macam omputeh selalu sebut "people always change". kalau dulu suka pink, dah tua bangka suka pulak warna warna orang tua, kelabu asap. dulu suka makan cekedis, dah meningkat umur, layan pulak lempeng. minat pun nak serasi dengan usia. kan?
dulu s…

Men-DIVA-kan diri dengan PRADA ♥

Assalamualaikum ♥


entry kali ni, saja nak bagi bijik mata korang terjojol keluar, halkum tersembul dan jantung korang gigih mengada ngada nak pam lelaju. saja mengejikan diri sendiri kat korang. hikhik.
Jumaat lepas, sejurus habis exam Islamic Banking & Finance pukul 2.45pm hingga 5.45pm, kalut k…

Kawen Kawen bersama RinaSalleh, FatinLiyana, CikEpal, Datin, Ida & Iena Mansor dan sebagainya

Assalamualaikum ♥
Sabtu lepas Yuyu Zulaikha kawen. eh. salah pulak. Sabtu lepas kak Rina Salleh kawin. banyak sungguh retis kawen tahun ni.  bila dah dapat jemputan dari kak Rina, tunggu lagi la yuyu tak pergi. fakta yuyu ke sana, satu sebab nak tengok kak Rina, satu lagi sebab nak makan free. yuyu …

Main Mekap Mekap ♥

Assalamualaikum ♥
kecik kecik dulu masa selalu main mekap mekap dalam bilik emak. kalau emak keluar bilik, otometik fikiran cergas nak masuk bilik buat agenda rahsia. hikhik. mak dah lali dah, lali nak marah, lali nak main sembunyi sembunyi dengan yuyu. sembunyi barang mekap.
kedekut la mak ni.
dulu, …