Yuyu Zulaikha

Lifestyle | Beauty | Parenting Blogger

Buah Nona Di Luar Pagar

Assalamualaikum ^^

buah nona  di luar pagar ambil galah tolong jolokkan kami budak baru belajar kalau salah tolong tunjukkan.
tajuk hari ni pasal Buah Nona. buah hok isi putih lepuk manis manis rasa macam nak jilat sampai ke titisan terakhir. buah yang selalu dulu kecik kecik selalu samun takkala paksu …

Bangun pagi, gosok hati. hmm. sabar.

Assalamualaikum ^^
Selamat pagi budak budak busuk tak mandi lagi! hikhik. 
pagi pagi ni, bersambil makan cekodok ikan bilis, hirup hirup teh hijau rasa macam indah nya pagi ni. semangat sungguh nak taip entry baru. check pulak fesbuk yuyu. godek habis segala celah bedah kot kot ada yang penting.

ada p…

Sibuk itu, dan sibuk ini.

Assalamualaikum ^^


sedang hujan lebat tak ketahuan hala ni, bersambil minum Oligo celup biskut gula. hoi. memang level nikmat nya sama dengan nikmat dapat rembat barang free. syok syok. nak taip entry baru pun rasa bersemangat kemain.
dan sebab itulah wujudnya entry tanpa isi penting ni.
rilek rilek m…

Gembiranya Pagi Ni. :)

Assalamualaikum ^^


selamat pagi si kacak dan si cantik sekalian! ♥



Alhamdulillah. bangun bangun terus dapat sedut nikmat makan. celik mata, makan lepat buatan sendiri. celik mata, makan nasi lmak buatan atok. celik mata, makan sandwich buatan emak. woaaa. inilah yang terbaik. belom sempat suku pagi,…

Hadiah untuk semua | short update.

Assalamualaikum ^^
tahukah anda, yuyu sedang menaip entry dalam kereta sambil menuju ke pasaraya untuk beli bawang besar bersama rayat jelata rumah? maka, kalau nak taip panjang panjang, sangatlah mustahil.
cumanya, yuyu rasa, yuyu nak sangat berkongsi sesuatu dengan semua. jumpa satu gambar pabila g…

Renungan sebelum tidur.

Assalamualaikum ^^
awal awal dah rasa nak melentang. awal awal  mata dah meragam. awal awal dah rasa badan lesu. awal sungguh. tak pasti sebab tak cukup tidur, atau sebab musabab melantak banyak sangat tadi. brupppp. Alhamdulillah.
sebelum nak tidur, godek godek PAGE yuyu, jenguk pulakTwitter. ni ras…

teringat zaman kanak kanak yuyu.

Assalamualaikum ^^


hari ni nak cerita rilek rilek sambil makan biskut Merrie cicah kopi. oh. nostalgiknya. ingat zaman dulu. kalau nak pergi sekolah, dengan pasti atok bancuh teh tanpa gula atau teh pahit atau milo panas kurang susu tabur milo lebih. cerewet sikit.
pergi sekolah bukanlah aktiviti yan…

Doakan yuyu ya semua.

Assalamualaikum ^^
habis penuh satu badan yuyu dengan bintik bintik gegetan cinta. hakhak. ayat awal pun dah auta. entah bintik apa yang jadi kat seluruh badan dan muka yuyu. merah merah dan kemain gatal. sampaikan ada bintik menjadi bintik berair. sabar je.

menurut firasat yuyu yang tak pernah betul…

teringin nak bela kucing, padahal penakut.

Assalamualaikum ^^
Yuyu Zulaikha adalah pencinta kucing
boleh tak nak buat penyataan 50% dusta kat sini? kalau tengok anak kucing, *anak kucing ya, ketepikan pasal kucing, ibubapa kucing atau opah kucing* rasa macam nak gomol gomol. kalian semua pun ada perasaan yang sama? err. perlu ke yuyu berfo…

Hadiah untuk emak tersayang

Assalamualaikum ^^
semalam ada sampai satu parcel dari Selangor. malas nak buat teka teki dengan kepala otak sendiri. dah tahu dah. ni mesti barang yang buat untuk terkinja kinja tunggu selama dua hari. tahu dah. tahu dah. nampak van Pos Laju pun, dah tahu dah, mesti parcel yuyu punya dalam tu.
sah s…

Semalaman Susah Tidur

Assalamualaikum ^^

Selamat pagi si cantik dan si kacak sekalian. suka lettew :') 
semalam, entah kenapa bijik mata ni susah nak tidur sungguh. padahal badan dah letih berjimba dengan famili dah, memang yuyu nak sangat terlentang tidur. golek sana, tak boleh pejam, golek sini tak boleh pejam. mung…

Mencanting Batik. Hebakk kan yuyu :')

Assalamualaikum ^^

mencari rezeki. sekarang yuyu di tempat menjadi rezeki. tempat di mana dulu bila cuti semester, pulun korban waktu masa lapang dengan mencanting batik dan terangkan pasal batik kat omputih. okay lah. tak baik tipu orang yang membaca.

mencanting bukan sebagai kerja. tapi, menyibuk k…

Wordless Wednesday #18 | Pengalaman Menoreh

Berpeleseran malam malam di pantai.

Assalamualaikum ^^
nak makan cekodok kat sini. mesti syok!
siapa suka berpeleseran di tepi pantai tengah tengah malam sambil dengar bunyi ombak ngade main pukul pukul, sambil tengok bintang omey omey, sambil makan twisties, sambil mesej dengan bopren, sambil garu garu kaki natang nyamuk kwangjau gege…

kejadah apa yuyu pagi ni?

Assalamualaikum ^^
selamat pagi semua. sapa tak bangun lagi, cocok cocok montot dengan pensil karang. cepat bangun! 
dah bangun macam ni, perut choomel yuyu mula meragam nak melantak macam macam, terutama sekali, kuih muih dan nasi lemak. nasi lemak kegemaran pagi pagi haruslah lengkap bersama kacang…

Rasuah Bayi Bayi Comel :')

Assalamulaikum ^^
Rasuah atau kata omputih bribery adalah suatu perbuatan yang keji. takmo takmo takmo! yuyu tak suka sapa sapa terlibat dengan rasuah ni. 
tapi macam mana pulak kalau yuyu sendiri yang terlibat dengan jenayah rasuah ni? adakah yuyu akan dikecualikan dari tuduhan keji itu? sebab musab…

Sedup kegembiraan habis habis semasa cuti semester.

Assalamualaikum ^^

cuti semester kali ni selama satu bulan dua minggu. kejap tak kejap, dah tinggal tiga minggu saja lagi. boleh tak nak stop jam kejap? macam seram sangat tengok masa makin laju. 
dan maksudnya, tak sampai sebulan saja lagi yuyu dapat menyedut segala nikmat dan keseronokan di Langkaw…

Penat menjahit manik baju raya.

Assalamualaikum ^^
di awal pembikinan jahit manik. 
kriukk kriuk. yuyu rasa, kalau teruskan aktiviti menjahit manis, dengan pastinya tulang yuyu bersepai ke sana ke sini. dari lepas magrib, membawa ke sekarang, kerja yuyu adalah menjahit manik sampai dah tenggelam bijik mata ni.
ini gara gara dah nak …

Picnic bersama keluarga di Lubuk Semilang | Entry Bergambar

Assalamualaikum ^^

menghabiskan hujung minggu dengan berkelah bersama famili merupakan cadangan paling kudus buat wanita awal dewasa seperti Yuyu Zulaikha. ya. akur. dah 22 tahun. dah tak boleh nak bajet 12 tahun kalau kerut sikit, kedut nampak lebih.
Lubuk Semilang. tulis dengan pen hitam pekat peka…

Seram sejuk malam ni.

Assalamualaikum ^^


hujan lebat di sini sekarang... eloklah banyakkan berdoa.. kerana waktu hujan adalah antara waktu yang afdhal untuk berdoa.

"Berdo’alah pada waktu mustajab do’a iaitu sewaktu pasukan tentera bertempur, waktu mendirikan solat dan ketika hujan turun” (Hadis Riwayat Abu Daud).

gr…

mengimbau kisah lama parut di dahi.

Assalamulaikum ^^


dah lali dah bila upload saja gambar fresh fresh baru tangkap gambar kat fesbuk atau kat belog, wajib ada soalan soalan berbaur seperti ini :
ewww! parut ape kat dahi tu?

demm, kecik hati wa derr.
nampak juga rupanya. parut yang kecik tu nampak, batang hedong yuyu yang besar gedabak t…

habislah rabak poket bulan ni.

Assalamualaikum ^^

tak nak dah buat intro pasal boutique handbag online kecintaan yuyu. rata rata dah tahu, pilihan handbag demi nampak ohsem pabila berpeleseran di Kolompo, haruslah dari SOMETIME Boutique. dan yakin, bukan yuyu sahaja, nuhh, tanya orang lain, banyak yang memilih SOMETIME sebagai bo…

Ketinggalan Arus Permodenan Make Up.

Assalamualaikum ^^
minda dan hati yuyu sekarang dah terkawal dengan nafsu nak bermuka cantik. walaupun malas sudah nak makeup bagai, tepek tu tepek ni, tapi teringin nak ada muka magic macam orang lain. keluar berfoya foya dengan wajah ohsem. jeles wa.
ingatkan Bff buat magic apa, kulit cantik tiba t…

Kepuasan Berbelog

Assalamualaikum ^^

tak rasa nak terjojol halkum ke asyik baca pasal pengalaman yuyu? pada kehidupan hari hari yuyu? entry pasal ke-mengada-an? sebelum berlaku kejadian ngeri sebegitu, hari ni yuyu letak jawatan sebagai ahli jawatan tak berapa nak kuasa yang suka menaip pasal semua mendealah tu. 
tak …

Aktiviti teruja hari ini. sedia untuk picnic.

Assalamualaikum ^^


boleh tak di sini yuyu nak mengekpresikan rasa eksaited yuyu yang tak ketahuan halanya? perasaan ni jarang jarang sekali nak boleh rasa tahu, jadi, kalau tak tunjukkan eksaited ni, maka, rugilah. oh. wajib cerita. tolonglah korang buat buat suka nak tahu. -.-'  
pelis. kali ni …

Investment untuk Akhirat. Jom menderma dengan cara paling mudah :)

Assalamulaikum ^^


duit dalam tabung ayam dah penuh. ok. duit dalam bank sana sini dah beriban. ok. duit poket kepuk kepuk lagi. ok. duit kat Nuffnang beriban. ok. duit buat investment kat bank itu ini dah boleh beli rumah. ok. oh apa kata buat sikit investment untuk akhirat pulak? 
ya! penting tu.
tap…