October 31, 2011

Buah Nona Di Luar Pagar

96 comments
Assalamualaikum ^^

buah nona  di luar pagar
ambil galah tolong jolokkan
kami budak baru belajar
kalau salah tolong tunjukkan.

tajuk hari ni pasal Buah Nona. buah hok isi putih lepuk manis manis rasa macam nak jilat sampai ke titisan terakhir. buah yang selalu dulu kecik kecik selalu samun takkala paksu tengah kusyuk makan. kalau bab buah Nona, jadi keji pun tak kisah.

sesi soaljawab di PAGE yuyu

ingatkan ramai yang pernah tengok secara langsung juga pernah usap usap buah Nona sebab sayang nak makan. rupanya tak ramai yang pernah makan, malah tak pernah tengok. hmm. rugi satu nikmat makan buah ni. 

maka entry ni, yuyu nak realisisakan impian korang untuk tengok pokok beliau. tak special mana pun. sebijik saja pokok pelam. yeahh. im your hero!

cakk!
 mempersembahkan karekter utama entry ini! BUAH NONA. tepuk tangan sikit!

ada dua pohon pokok Nona di rumah yuyu. satu jantan, satu betina. :') ehh. paham paham la kann. gatal betul buah Nona ni. pokok jantan dilahirkan sebagai tak produktif. tumbuh panjang tanpa sebarang jasa kepada agama bangsa dan negara. 

pokok Nona betina kat rumah yuyu pulak sungguh pulun menjadi produktif. selalu saja menghasilkan buah yang ramai. 

sambil bersila pun boleh petik buah ni. memang rendah saja.

AYAM : okay, aku kena posing se-ohsem mungkin. kemungkinan besar, muka aku akan tertepek di entry Yuyu Zulaikha. omai omai! -.-'

dan ni lebih jelas lagi nyata. yang kiri masih tak masak lagi. keras dan tak berbau harum. dan yang kanan pulak yang separuh masak. sebab itu lah kalernya merah + hijau. tak berapa lembut tapi ada sikit sikit bau harum. 


terpaksa petik awal demi bagi pada kawan karib (Adila) yuyu yang tengah mengandung 6 bulan. mengimdam buah Nona pulak kata beliau. Adila adalah antara 8 perempuan mengadung yang cop cop buah Nona di rumah yuyu. kiranya, yang mengidam buah Nona, wajiblah bertandang rumah yuyu.

bukanlah bersifat mazmumah sanggup bagi buah keras tak masak tu kat kawan yang mengidam, tapi walaupun tak masak, ada teknik senang untuk masakkan/matangkan buah Nona ni, dan juga buah buah lain waluapun dah di petik dari pokok :

tarokkan kapur makan di sekeliling tangkai buah, dan peram (eram) sampai masak.

dah tau dah. ooo.

nak tunjuk buah yang dah masak, tapi takda lagi. ada satu dah masak ranum. kononnya, Jumaat lepas nak petik makan sama sama dengan family sambil tengok tivi lepak lepak minum air kopi lalu borak pasal kehidupan sibuk masing masing, tapi, esoknya hari Jumaat, tengok dah tinggal bekas saja.

dah kena  rembat tanpa notis 24jam. cis.

p/s : balik kampus, nak juga la bawa sebijik dua.

terima kasih sudi baca :)

October 30, 2011

Bangun pagi, gosok hati. hmm. sabar.

62 comments
Assalamualaikum ^^

Selamat pagi budak budak busuk tak mandi lagi! hikhik. 

pagi pagi ni, bersambil makan cekodok ikan bilis, hirup hirup teh hijau rasa macam indah nya pagi ni. semangat sungguh nak taip entry baru. check pulak fesbuk yuyu. godek habis segala celah bedah kot kot ada yang penting.

Tumblr_lkjjlhyqdx1qe52v7o1_500_large

ada personal message dari seorang blogger
"yuyu, ada orang cakap buruk pasal blog yuyu. bukan nak jadi batu api, tapi sebab saya rasa dia salah anggap dengan yuyu dan blogger personal blog yang lain. harap sabar ye. ini link nya........... "

dengan kiraan tak sampai 3saat, yuyu laju laju kelik link. rasa macam jasmani dan rohani mula tak bersedia nak terima kenyataan tragis ini! fikiran berkecamuk! hati gundah gulana! Oh Tuhan! berikanlah aku kekuatan!

-.-' apesal macam teruk sangat. padahal rilek je sambil sumbat sumbat cekodok dua tiga ketol.

scan habis entry tersebut. betul la. beliau sudah sangat sangat terpesong akal nya akan blogger yang mengetengahkan tentang  kehidupan peribadi! *hmm. rumitnya ayat aku*

air mata rasa macam mengada ngada nak jatuh. jadah. harus berfikiran positif demi tak nak hasilkan urat urat tensi. mungkin beliau tak tahu apa tujuan Yuyu dan blogger lain menulis bab kehidupan peribadi, tapi bukan mengenai fakta dan informasi terkini. 

nak tahu apa yang beliau maki? hmm. tunggu next entry. sebab sekarang tengah sibuk nak basuh baju sebakol. dasar adik adik ada kakak ohsem macam yuyu. tau tidur saja. basuh baju tak nak. hakhak.

terima kasih sudi baca :)

Sibuk itu, dan sibuk ini.

44 comments
Assalamualaikum ^^

Tumblr_kzg2hhkxpo1qa2txho1_500_large

sedang hujan lebat tak ketahuan hala ni, bersambil minum Oligo celup biskut gula. hoi. memang level nikmat nya sama dengan nikmat dapat rembat barang free. syok syok. nak taip entry baru pun rasa bersemangat kemain.

dan sebab itulah wujudnya entry tanpa isi penting ni.

rilek rilek minum Oligo tepi rumah sambil tengok hujan, buat yuyu lupa diri yang padahal kerja wajib buat tengah banyak. makin yuyu rilek, makin menimbun. walaupun dah siap buat list pagi tadi, tapi ia hanya bermaksud sekeping kertas ditulis tanpa tujuan yang kukuh. hakhak. dah mula nak bersastera.
  1. basuh basuh sebakul  (dah)
  2. masak  (dah)
  3. basuk kasut adik laki  (dah)
  4. jahit tangan leher baju kurung 
  5. top-up
  6. print voucher free Chatime (lambat lambat pun takpe)
  7. clear cheaque Nuffnang (malam nanti)
  8. rempit ke Avon (malam)
  9. cari daun pandan buat kuih Tepung Pelita esok pagi.
  10. bagi ayam makan (transfer tanggungjawab kepada adik, mungkin)
sepuluh saja? lek luuu! cok kok lu. -.-' rilek? sepuluh adalah sebahagian yang perlu yuyu buat. kalau nak taip semua, haruslah kalian baca hingga terjojol bijik mata lalu semput baca sampai tak sempat rebut oksigen dengan kawan lalu fengsan akibat terlalu gigih nak baca semua list yuyu perlu buat. haa. nak?

ngeri bukan? maka 10 adalah afdhal.

biasalah, bila balik ke kampung, kena lah berbakti kepada emak, abah, adik, rumah dan ayam ayam. bukan apa, demi menjadi anak perempuan sulung yang bertanggungjawab. kudusnya perenggan ni >.<

soksek soksek. ehh. anak sapa rajin kemain tu?

oo.. anak cek kiahh cucu tok mud. dia memang rajinnnn! ohsem pulak tu. 



hakhak. yuyu harap begitu. :')

kesian pulak tengok emak gagah kerah tenaga buat macam macam kerja. tangan kanan sambar kain, tangan kiri kacau nasi. ish. tak nak. tak sanggup. walaupun diri sendiri pun tak sanggup nak buat semua kerja tu. sekarang sajalah masa yang ada. mana tahu yuyu tak sempat tolong emak. 

kira kira balik, cuma tinggal seminggu saja lagi yuyu nak balik ke kampus. padahal banyak hal yuyu tak selesai lagi. nak tak nak, seminggu ni kena rempitkan darah naik turun bekalkan oksigen lebih supaya kebal dari penat buat itu ini.

kira kira balik juga, entry ni saja mengambil masa 2 jam untuk selesai di publish. sambil buat, sambil jahit leher baju, sambil tengok nasi di dapur, sambil tengok anak yang emak mengasuh, sambil angkat baju di ampaian sebab hujan, dan sambil sambil sambil. banyak.

kadang kadang bagi yuyu, sibuk macam ni lagi syok, dari banyak masa terluang, tapi tak buat apa apa. sebab musabab, yuyu akan mengalami mati kutu bila terlalu banyak sangat masa terluang. bosan nak seterusnya tau nak tidur. bila tidur banyak, akan sebabkan mood tak stabil. haa. pulak

p/s : akhirnya siap juga satu entry -.-'

terima kasih sudi baca :)

October 29, 2011

Gembiranya Pagi Ni. :)

63 comments
Assalamualaikum ^^

X_cebb3c3a_large

selamat pagi si kacak dan si cantik sekalian!



Alhamdulillah. bangun bangun terus dapat sedut nikmat makan. celik mata, makan lepat buatan sendiri. celik mata, makan nasi lmak buatan atok. celik mata, makan sandwich buatan emak. woaaa. inilah yang terbaik. belom sempat suku pagi, perut dan gumbira.

dayum! kenapa nikmat melantak je yuyu nampak ni?

okay okay. biar nampak tulus sikit. Alhamdulillah. dapat juga hirup udara free tanpa kena robek poket nak beli oksigen sekilo singgit percuma sekilo lagi. tak boleh bayang macam mana kalau kena bayar. dah la yuyu spesis sedut udara dengan tamak. 

nikmat apa lagi? oo. nikmat dapat bau lepat pisang. hmm. macam sama saja dengan perenggan pertama. nikmat dapat bau perfume adik. macam bau sama dengan perfume yuyu. godek godek poket seluar beliau, ohh. rupanya memang betul la perfume yuyu. main rembat je. -.-'

banyak la lagi nak cerita pasal nikmat pagi pagi ni. tak cukup satu entry. macam mana la kalau bangun bangun kita semua tak dapat rasa nikmat tu. tak rasa rugi ke yang kita semalam tak guna betul betul. kita? tak tak. yuyu gadis baik. guna dengan berhemah semalam.

auta.

dah dah. makin merapu nanti. padahal, banyak kerja wajib buat lagi. lepat pisang tengah kukus, baju tak basuh lagi, lantai tengah tuggu nak mop, manik berterabur, pokok tak siram lagi, kasut sekolah adik tak cuci lagi. haish.

terima kasih sudi baca :)


Hadiah untuk semua | short update.

43 comments
Assalamualaikum ^^

tahukah anda, yuyu sedang menaip entry dalam kereta sambil menuju ke pasaraya untuk beli bawang besar bersama rayat jelata rumah? maka, kalau nak taip panjang panjang, sangatlah mustahil.

cumanya, yuyu rasa, yuyu nak sangat berkongsi sesuatu dengan semua. jumpa satu gambar pabila godek godek laptop yuyu. ada juga yang yuyu dapat kongsi kan. kan kan kan :)


selamat malam semua :')

Renungan sebelum tidur.

35 comments
Assalamualaikum ^^

awal awal dah rasa nak melentang. awal awal  mata dah meragam. awal awal dah rasa badan lesu. awal sungguh. tak pasti sebab tak cukup tidur, atau sebab musabab melantak banyak sangat tadi. brupppp. Alhamdulillah.

sebelum nak tidur, godek godek PAGE yuyu, jenguk pulak Twitter. ni rasa rindu pulak kat belog yuyu ni. entah ada ke tak orang sudi singgah. hakhak. ayat sedih mintak korang singgah sini setiap hari.

walaupun rindu kemain kat belog, tapi, percaya lah kalian semua, hadirin hadirat yang di kasihi, yuyu memang tak ada idea nak hapdet apa. kalau tak hapdet, rasa  rindu. nak juga tangan tekan tekan natang keyboard. maka, tanpa membuat entry berbaur mintak maki, nah la sedikit hadis buat renungan semua :


bukan untuk tatapan bijik mata korang saja, tapi untuk peringatan diri sendiri yang kadang kadang bergelumang dengan perasaan tu. sobbsobb. tenang hati dah. sekarang, baru rasa senang sikit nak kumpul mimpi mimpi indah.

selamat malam semua :)

October 28, 2011

teringat zaman kanak kanak yuyu.

81 comments
Assalamualaikum ^^


hari ni nak cerita rilek rilek sambil makan biskut Merrie cicah kopi. oh. nostalgiknya. ingat zaman dulu. kalau nak pergi sekolah, dengan pasti atok bancuh teh tanpa gula atau teh pahit atau milo panas kurang susu tabur milo lebih. cerewet sikit.

pergi sekolah bukanlah aktiviti yang menghiburkan hati. lagi best dok di rumah main jengkek dengan rakan taulan. kalau cukup segerombolan kawan, kami semua akan main galah panjang, tuju selipar, sembunyi sembunyi atau paling sweet, main emak emak.

dulu, yuyu gelap sangat. manusia tak dapat beza mana bontot kuali dengan muka yuyu. sama gelap, sama kelam. pagi pagi lagi dah merayau seluruh kampung kayuh basikal untuk kumpul kawan kawan. tengah hari pun masih ligat bermain. apalagi petang.

kiranya, yuyu membesar jauh beza dengan kehidupan budak budak sekarang yang cuma ligat jari main di PSP atau di komnputer. tak best tak best.

walaupun yuyu membesar dengan menjadi kanak kanak perempuan, tapi yuyu pernah ke bendang. hanya nak dapatkan pengalaman tangkap ikan. pernah juga main tangkap tangkap udang di sungai belakang rumah atok sedara hingga hampir tangkap ular. ingatkan belut -.-'

zaman hingus hingus yuyu memang terbaik. sampaikan, bila tengok pokok jering, teringat yang pernah kami buat pondok atas pokok jering, siap boleh tidur,dan masing masing bawa bekalan nasi dari rumah sendiri. berkumpul atas pokok jering dan makan siap gelak hentak kaki.

semuanya real, ada pondok macam rumah, ada kawan kawan yang pernah jadi suami olok olok, ada juga kawan yang pernah mainkan peranan jadi baby, siap sumbat puting rembat puting adik kawan. hakhak. akhirnya, dapat habuan cubit di peha.

kami pernah juga buat unggun api di belakang rumah atok yuyu. cabut ubi kayu di kebun atok dan bakar. kami segorombolan rakan taulan akan cicah ubi kayu bakar yang panas panas dengan gula. semuanya rembat sikit sikit dari rumah masing masing.

tu baru ubi kayu, padahal banyak lagi kami pernah bakar, pernah sungai tangkap udang, maka bakar udang makan dengan sambal. pernah kami kail ikan, maka, ikanlah yang kami bakar untuk makan dengan nasi berkicap. rindunya semua ni :')

kalau nak cerita di belog, memang tak cukup untuk satu entry. yuyu tak pernah rasa rugi dengan zaman budak budak yuyu. kalau boleh putar, yuyu nak putar balik. dan yuyu percaya, tak banyak daripada kita yang rasa pengalaman seperti yuyu. kan kan kan?

terima kasih sudi baca :)

October 27, 2011

Doakan yuyu ya semua.

83 comments
Assalamualaikum ^^

habis penuh satu badan yuyu dengan bintik bintik gegetan cinta. hakhak. ayat awal pun dah auta. entah bintik apa yang jadi kat seluruh badan dan muka yuyu. merah merah dan kemain gatal. sampaikan ada bintik menjadi bintik berair. sabar je.


menurut firasat yuyu yang tak pernah betul, bintik bintik ini di sebabkan makan cekedis dengan kadar yang  banyak dibalik pintu seloww selow agar emak tak nampak. padan muka. yuyu ni alah sikit bab makan. jeruk tak boleh, air bergas tak boleh, cekedis tak boleh, pendek kata, cuma boleh makan yang berkhasiat.

perenggan di atas di taja oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. -.-'

sejurus jumpa doktor, dua ubat telah diberi. Calamine Lotion. yuyu dah runsing, adakah Calamine ada kaitan dengan penyakit kelamin? cis! malu arr macam ni! dan satu lagi ubat bernama Chlorpheniramine. jadah la bagi nama panjang panjang. habis sangat nanti orang panggil ubat gatal juga. haish.

ubat yang digempar gempurkan.

maka, malam ni, wajiblah makan ubat susah nak eja tu. kata doktor, sejurus makan, kesannya adalah mengantuk. demm. baru ingat nak layan Jutaria dengan adik.

apa pun, doakan yuyu cepat sembuh ya. nak berbelog pun tak ada mood bila asyik nak menggaru. ni mungkin ujian daripada ALLAH. berfikiran positif itu harus. :') baru la nanti berhati kudus.

p/s : selamat malam semua 

terima kasih sudi baca :)

October 26, 2011

teringin nak bela kucing, padahal penakut.

84 comments
Assalamualaikum ^^

Yuyu Zulaikha adalah pencinta kucing

boleh tak nak buat penyataan 50% dusta kat sini? kalau tengok anak kucing, *anak kucing ya, ketepikan pasal kucing, ibubapa kucing atau opah kucing* rasa macam nak gomol gomol. kalian semua pun ada perasaan yang sama? err. perlu ke yuyu berformal kat belog?

kegemaran yuyu takkala waktu lapang sekarang adalah godek godek gambar kucing comel kemain peminta cium cium free. niat di hati, teringin saja jaga seketol anak kucing parsi, hok mata bulat bulat bulu gebu gebu. habuan tangkap gambar comel siap peace, nanti upload kat fesbuk berjuta manusia jeles. -.-'

tu niat di hati, sebab sekarang, jasmani dan rohani yuyu tak nak bekerjasama. rohani nak sangat bela anak kucing. bukan Cik Rohani binti Kassim sebelah rumah, tapi rohani yang membawa maksud hati, atau jiwa. ya. hati nak bela kucing. 

tapi masalahnya, jasmani tak bleh belah dengan kucing. bagi yuyu, kucing antara makhluk pengganas yang suka cekau juga cakar manusia. hoi. ni yang tak suka ni. kalau nampak kucing, haruslah jarak antara yuyu dah kucing melebihi 2meter. takkan kurang. 

memang yuyu antara spesis takut kucing. 

tu persoalannya yang harus di rungkai sekarang. *apehal aku suka guna ayat sastera ni* 

lagi lagi kucing macam ni, tak kan tak nak bela.

Tumblr_l1n6llhqu41qaiau5o1_500_large

Tumblr_ljmdwwjqha1qau664o1_500_large

Tumblr_lm8lkodeuo1qaox60o1_500_large

comel kan comel kan comel kan! hmm. sebab tu la yuyu nak bela sangat kucing ni. rasa macam ketenangan datang menjengah dengan kadar segera bila tengok dan main dengan anak anak kucing tak pernah tak comel ni. 

pernah sekali emak bela kucing, empat ekor, kucing liar jumpa atas pokok. betul betul ingatkan musang kerana ilusi optik berlaku pabila tengok corak bulu nya. siyes ni. tak tipu. siyes. yuyu tengah buat muka ketat.
kecik kecik, yuyu sanggup lagi main. balik dari UIA, tengok mereka semua dah membesar. 

entah manja sangat macam mana entah, sekor tu datang geget geget kaki yuyu. hambik kau. kena tendang sekali *tanpa niat*. terus tak keluar bilik, takut kena geget lagi sekali. demm. -.-' dah tak cool. muka ensem kemain, takut kucing. hmm

maka emak amik keputusan, melabelkan yuyu, manusia yang tak boleh bela kucing. padahal emak tak tahu, yuyu pencinta anak kucing. sungguh.

boleh tak kalau nak bela anak kucing, tapi bila dah besar bagi kat orang lain? sanggup.

terima kasih sudi baca :)

Hadiah untuk emak tersayang

58 comments
Assalamualaikum ^^

semalam ada sampai satu parcel dari Selangor. malas nak buat teka teki dengan kepala otak sendiri. dah tahu dah. ni mesti barang yang buat untuk terkinja kinja tunggu selama dua hari. tahu dah. tahu dah. nampak van Pos Laju pun, dah tahu dah, mesti parcel yuyu punya dalam tu.

sah sah. rasa lembik lembik. tapi, yuyu tak buka parcel tersebut. kerana, niat hati yuyu, yuyu nak hadiahkan untuk emak barang tu. 

 

tadaaa! kain pasang bermanik cantik! cantik sangat kan kainnya. pertama kali tengok pun dah yuyu jatuh cinta sangat. konon konon nak buat baju raya haji yuyu. buat banyak banyak tak rugi, sebab musabab boleh guna di kampus untuk ke kelas.

tapi tapi. dah banyak sangat baju yuyu buat kali ni. maka, yuyu rasa, emak adalah manusia paling ayak untuk pakai kain yang cantik ni. lagi pun, emak langsung tak ada lagi baju raya haji.

zoom in sikit.


cantik kan? sebelum ni, yuyu selalu nak sangat beli kain pasang manik manik bersepah berkeliaran tanpa batas. -.-' merepek. tapi, wajiblah terbantut bila tengok harga kemain mahal. RM100 kain sahaja. kalau buat baju, lagi la mahal.

tapi, ada seorang memperkenalkan kain ni pada yuyu. terkejut yuyu bila beliau cuma jual RM85. hoi. jangan buat gurau la kalau benda murah macam ni. di sebabkan, terhad satu untuk setiap pilihan, laju laju yuyu rambang mata pilih.

tanya emak, emak cakap yang putih hijau tu lawa tak ketahuan hala. bila dah sampai. memang sungguh cantik. kainnya pun sangat sejuk untuk di pakai.

tak habis habis emak puji cantik. nak lettew.
"amik la emak, buat baju raya haji"

"haaa. bunga hati emak kalau kak bagi"

"la, bagi betoi la. memang nak beli kat mak pun"

"haa? betoi ka?? terima kasihhhh! syok nya!"

sukanya bila tengok emak suka. perasaan suka ni, lepas syok dari beli DINGDANG dapat cekelat bola di dalam dan sambil percuma kerete mainan. siyes best. tu saja la yang mampu beli buat masa sekarang. tak kerja lagi kan. cuma harap duit blog saja.

insyaALLAH, dah kerja nanti, nak emak lagi gumbira dari tu.

terima kasih untuk ASDF Collection kerana jual kain cantik dan murah tu! jomm semua! singgah dan beli kain cantik di sana!!

terima kasih sudi baca :)

Semalaman Susah Tidur

41 comments
Assalamualaikum ^^


Selamat pagi si cantik dan si kacak sekalian. suka lettew :') 

semalam, entah kenapa bijik mata ni susah nak tidur sungguh. padahal badan dah letih berjimba dengan famili dah, memang yuyu nak sangat terlentang tidur. golek sana, tak boleh pejam, golek sini tak boleh pejam. mungkin kena golek dengan maki ni. -.-' habis sabar.

pukul 1, baca buku. pukul 2, edit gambar. pukul 3, baca buku lagi. habis la. subuh harus terbabas kalau macam ni. mungkin bijik mata ada masalah dengan anggota badan yang lain. yang telah buatkan bijik mata tak nak bersatu padu. ni hipotesis orang tak reti jadah sains.

tapi syukur, 6.45pagi, berjaya juga sujud pada yang Esa, Pemberi nikmat yang selalu yuyu serap dengan tamaknya setiap hari. Alhamdulillah. hmm. tu pun rasa dua rakaat bersamaan dengan 20 rakaat. mengantuk tak ketahuan hala. insap pulak baca perenggan ni.

T_T ape salah yuyu? *nak merajok*

pagi ni, bangun dengan tidak bermaya. sungguh. ni pun kalau boleh dengan taip dengan kaki, yuyu akan berbuat sedemikian. agar jelas nyata sifat tak bermaya nya yuyu sekarang. selalu yuyu akan senaman selama 20 minit. tapi tadi berjaya pulun buat 45minit. dengan harapan kembali cergas.

ya. menjadi. jadi apa motif yuyu buat entry merepek awal dan akhir ni? Minum MILO anda jadi, sihat dah kuat! sebab sebelum senaman tadi, yuyu minum MILO cicah biskut Merry, sekarang rasa kuat. duhh~

terima kasih sudi baca ^^

Mencanting Batik. Hebakk kan yuyu :')

34 comments
Assalamualaikum ^^


mencari rezeki. sekarang yuyu di tempat menjadi rezeki. tempat di mana dulu bila cuti semester, pulun korban waktu masa lapang dengan mencanting batik dan terangkan pasal batik kat omputih. okay lah. tak baik tipu orang yang membaca.


mencanting bukan sebagai kerja. tapi, menyibuk kerja orang. agak tak ada guest, haruslah yuyu geledah barang canting, dan merosakkan kain. -.-'

ingat lagi Batik Gallery. galeri yang menjual pelbagai barang batik dan kraftangan. yang datang ke sini 90% adalah dari luar negara. kalau orang melayu datang, wajiblah tak beli apa apa, sebab utama adalah mahal kemain. yuyu sendiri pun hanya mampu maki tengok harga mahal.

kain batik biasa biasa pun dah RM99. walaupun sangat berkualiti kerana hasil tangan 100% dan  sangat sangat cantik lukisan nya, tapi bagi yuyu RM99 sesuai untuk beli stok cekodok sebulan. kerana, yuyu bukan manusia pencinta kraftangan.

banyak kenangan yuyu di galeri ni. kenangan manis berjaya yuyu kumpul lebih banyak dari yang pahit. sebab tu sanggup datang walaupun tak di jemput. sobbsobb. ape kesah.

di sini sumber duit takkala yuyu sangat memerlukan takkala ekononmi negara rumahtangga emak jatuh menjunam. tetiba. kenal dengan bopren dari Canada. hakhak. sempat lagi beliau bagi email sambil tengah swap credit card. gatai kan yuyu :')

juga tempat ni yuyu belajar banyak untuk mematangkan hidup pabila berkawan dengan kakak kakak yang dah kahwin. mendapat pendedahan awal pasal alam perkahwinan adalah sesuatu yang amat berharga buat yuyu sepanjang di Batik Gallery. 

jadi hari ni, saja membajet bos lawat kawasan. enam petang berambos balik. padahal datang borak borak saja. sungguh buang masa. bagi yuyu, Batik Gallery merupakan tempat kerja yuyu terpaling buat yuyu gumbira tak sabar datang bekerja. memang terbaik. 

bodek. dengan harapan dapat singgit dua.

terima kasih sudi baca :)

October 24, 2011

Wordless Wednesday #18 | Pengalaman Menoreh

50 comments

Berpeleseran malam malam di pantai.

36 comments
Assalamualaikum ^^

Tumblr_lgq8l7uakb1qcfbnfo1_500_large
nak makan cekodok kat sini. mesti syok!

siapa suka berpeleseran di tepi pantai tengah tengah malam sambil dengar bunyi ombak ngade main pukul pukul, sambil tengok bintang omey omey, sambil makan twisties, sambil mesej dengan bopren, sambil garu garu kaki natang nyamuk kwangjau geget, sambil sepak sepak pasir pantai.

banyaknya sambil. sape suka?

yuyu suka sungguh. kalau boleh nak tulis kat ruang biodata dalam buku diary "hobi : pergi pantai tengah malam (bajet sweet lettew) "

emak dah tahu kecintaan yuyu yang kudus tu. emak selalu konon konon sweet dengan bawa yuyu dan adik adik selalu ke pantai bila yuyu cuti semester. padahal bila yuyu kat kolompo, harapan la adik adik nak merasa pergi pantai.  ingat yuyu tak tahu. yuyu korek dari adik paling kecik.

mendapat ketenangan bersambil dapat hirup udara segar bebas anasir jahat adalah visi dan misi yuyu ke pantai pada sebelah malam. hoi. rasa macam dah dapat rasa 1% daripada nikmat syurga. tu baru dunia, entah macam mana kat akhirat nanti. *insap*

kalau siang, emak bangkang habis habisan untuk kami semua ke pantai. takut sunburn kata emak. dah sebab masing masing anak anak emak gelap gelita. jadi emak tak nak tambah kegelapan kulit anak anak nya. -.-'

katanya nak ke Pantai Chenang malam ni, tapi masing masing lemau. yuyu lemau sebab musabab tidur petang, adik lemau dengan aktiviti sukan kerah peluh di sekolah, emak pulak lemau dengan silap makan, ziarah tandas dengan kekerapan yang tinggi.

haish.

maka, hasrat nak berfoya foya tepi pantai malam ni, di tangguhkan. dan sekarang yuyu tak boleh nak bawa bersabar untuk tunggu malam besok. 

terima kasih sudi baca :)

kejadah apa yuyu pagi ni?

35 comments
Assalamualaikum ^^

selamat pagi semua. sapa tak bangun lagi, cocok cocok montot dengan pensil karang. cepat bangun! 

dah bangun macam ni, perut choomel yuyu mula meragam nak melantak macam macam, terutama sekali, kuih muih dan nasi lemak. nasi lemak kegemaran pagi pagi haruslah lengkap bersama kacang goreng, timun dan dan telor separuh. wahh.

oh lupa. sambal lembab lembab agar minyak tidak melebihi sambal itu sendiri. dah sebal dengan nasi lemak sambal ada minyak banyak melaut. jadi, nak dapatkan nasi lemak kurang minyak, wajiblah kerah tenaga pagi pagi buat sendiri. haish. tak suka. 

pagi ni, dah tulis di kertas, list "things-to-do". dengan harapan yuyu menjadi anak yang bermotivasi. ada reminder lekat kat pintu demi mengingatkan tugas perlu buat sepanjang hari. walhal, yuyu tulis saja. buatnya entah ye entah tak. 

cis.

tapi, ada satu yang mushkil dalam kepala hotak yuyu pagi ni. kejadah yuyu pulun taip entry pagi pagi ni dengan entry tanpa isi penting pun. -..-' buang tebiat kot

agar entry ni tak berbaur sampah, nah lah sedikit hadis yang dapat kongsi pagi pagi ni.




p/s : akan buat sesuatu special untuk bloggers.

terima kasih sudi baca :)

Rasuah Bayi Bayi Comel :')

54 comments
Assalamulaikum ^^

Rasuah atau kata omputih bribery adalah suatu perbuatan yang keji. takmo takmo takmo! yuyu tak suka sapa sapa terlibat dengan rasuah ni. 

tapi macam mana pulak kalau yuyu sendiri yang terlibat dengan jenayah rasuah ni? adakah yuyu akan dikecualikan dari tuduhan keji itu? sebab musabab, boleh cakap setiap hari yuyu amalkan perbuatan rasuah ni.

bukan rasuah, bagi singgit kat JPJ dengan harapan dapat lepas dari kena saman pergi beli bawang besar kat hujung kampung tanpa topi keledar. tak tak. tapi rasuah bagi gula gula kat bayi comel demi mendapat cium cium dari mereka sekalian.

kau ingat senang ke nak dapat gomol gomol lalu cium bayi comel. kalau yang senang tu orait la, baru nak pasang niat pun dah dorang offer pipi tanpa arahan, tapi yang spesis kedekut kemain nak sedekah pipi tu. amacam? tapi bagi yuyu, tu senang.

sebab tu la rasuah yang tak keji ni diperlukan sekarang. hakhak. pepandai saja aku taruk term mengarut ni.

rumah yuyu di kelilingi dengan budak budak comel kemain. tepi ada, kiri pun ada. tapi sayang, jual mahal tak ketahuan hala. jangan harap nak ajak main kalau tak reti nak amik hati dorang. maka, macam macam kena kerah kepala otak supaya hati dorang mencair. ceh.

tapi, kalau korang kenal yuyu, korang akan dapat kenalpasti yang yuyu jenis makhluk yang tak pernah kenal erti putus asa untuk amik hati bayi bayi mahkluk comel ni. sanggup rentas tujuh lautan berapi. hakhak. auta lebih.

untuk kanak kanak comel 2 tahun ke atas, orait saja. sebab musabab, bagi yuyu, makhluk comel ni dah reti nak amik hati orang. bagi sikit makanan macam cekelat tak pun sangat bagi cekedok, maka, dorang dah boleh terima kita untuk masuk dalam dunia dorang.

  

ye la sangat. maka dengan tu, kalau nak main dengan budak budak umur macam ni, yuyu lebih suka simpan siap siap gula gula dalam poket. kadang kadang tu,sanggup rempit ke kedai beli aiskrim, supaya nanti, makhluk comel tu akan berpusu pusu datang.

wahh. bahagia.

tapi lain pulak dengan bayi comel peminta cium cium banyak ni yang bawah 2 tahun. asyik nak dengan emak dorang saja. lemah betul. hilang nafsu serakah nak main dengan dorang. nak tak nak, kena juga amik hati dorang agar dorang suka dengan yuyu.

kalau bagi makanan, macam tak sesuai langsung. kang bagi cekelat, ada juga yang mati tercekik halkum. tak nak tak nak! tak sanggup! wuuu T_T tak pernah pun tulis kat biodata dulu dulu nak jadi pembunuh bayi comel. wuuu T_T *gedik bhai*


kena la rasuah dengan mainan yang comel macam dorang juga. itu pun kalau dorang layan. -.-' tapi yang tak nak layan jadah mainan ni, haruslah buang peluh dengan main geletek geletek. haish.

yang syoknya, dorang ni, kita kena amik hati awal saja. esok lusa kalau dorang dah ingat muka kita dengan barang rasuah kita, mula la dorang akan terhegeh hegeh nak dengan kita. kalau masa tu, yuyu pulak suka jual mahal. amik kau. hari tu kau tak layan aku. sobbsobb. touching.

kadang kadang, dah buat macam mana. tapi tak layan. memang dasar suka jual mahal. nak tak nak, kena juga amik hati. boleh tahan ke jasmani dan rohani kalau tak gomol gomol bayi macam gambarajah di atas? 

bagi yuyu, bahagia sangat kalau dapat main dengan bayi. dapat bau bau masam dorang, sejuk hati bila tengok dorang gelak, kenyang, dan nangis nangis. apa lagi kalau bayi tu darah daging kita. patutlah emak yuyu cakap kat yuyu tahun lepas 

"apa la yang lagi sejuk hati dari tengok anak sendiri dari besar lengan sampai sekarang sihat saja kat universiti"

terharu la emak :')

terima kasih sudi baca ^^

October 23, 2011

Sedup kegembiraan habis habis semasa cuti semester.

69 comments
Assalamualaikum ^^

cuti semester kali ni selama satu bulan dua minggu. kejap tak kejap, dah tinggal tiga minggu saja lagi. boleh tak nak stop jam kejap? macam seram sangat tengok masa makin laju. 

dan maksudnya, tak sampai sebulan saja lagi yuyu dapat menyedut segala nikmat dan keseronokan di Langkawi. sobbsobb. tak syok la kalau macam ni. kalau tengok saja jam, umpama jarum jam marathon laju laju nak sampai ke penamat cuti.

jeles lettew dengan yuyu. -.-'

nikmat menelan makanan murah adalah terdapat di Langkawi. malas makan makanan buatan tangan emak atau tangan sendiri, haruslah ke kedai makan. RM3.00 laksa di Kolompo bersamaa RM0.50 laksa di Langkawi. kedai makan tepi rumah yuyu.  sama kuantiti, lebih kualiti. hakhak. pepandai je.

tapi siyes tak ada unsur dusta di perenggan atas. dah jimat RM2.50 tahu. kiranya, kalau nak berjimat lebih dan menjadi pembeli yang berhemah, silalah pilih Langkawi sebagai tempat tinggal tetap. kalau tak, jangan harap title tu.

setiap hari yuyu menketedarah (maksudnya makan, sebab ada orang tanya, menketedarah tu apa yuyu?) dengan senang makminah jalan melenggang. hanya bawa singgit ke kedai berhampiran, boleh beli laksa dan ais kachang. perasaan gumbiranya seperti, beli TORA 60sen dapat percuma cekelat rangup di dalam. 

padahal cuma habiskan duit singgit saja. tu la orang panggil berjimat amalan menggembiran rohani dan jasmani. ye tak?
nikmat lain yang harus yuyu sedut habis habisan selama cuti semester ni adalah nikmat bergumbira dengan rakyat jelata seisi rumah. cuba list berapa banyak pun "senarai benda best", wajiblah orang pilih berjimba dengan keluarga kan macam tu juga yuyu.

rasa berada di klimax kegembiraan bila dapat luangkan masa dengan keluarga. makan makan sampai terlentang (utmost happiness), tengok tivi sambil masing masing buat sinopsis cerita sendiri, membuat cadangan tentang tempat makan malam harus singgah, dan macam macam lagi.

bila dah habis cuti semester, kenalah kepam harapan nak rasa semua ni. kepala otak kenalah buat harapan baru "aku nak dapat senarai dekan lagi semester ni". -.-' bosan.

tapi tapi, masa cuti ni, yuyu banyakkan dengan aktiviti penuh faedah. kononnya, nak berubah menjadi manusia pandai menhargai masa. maka, yuyu habiskan dengan menjahit baju kurung sendiri, menjahit manik baju, buat kek, amik lesen kereta dan berkelah.  kudus kan perenggan ni?

nak tak nak, kena juga korban semua nikmat di Langkawi, dengan mencari ilmu di Kolompo. tinggal lagi tiga semester saja. lepas tu, kerja. harap harap berbaloi dengan apa yang yuyu korbankan sekarang. aminnn..

p/s : hmmm. tak nak pk bab study.

terima kasih sudi baca :)

Penat menjahit manik baju raya.

43 comments
Assalamualaikum ^^

di awal pembikinan jahit manik. 

kriukk kriuk. yuyu rasa, kalau teruskan aktiviti menjahit manis, dengan pastinya tulang yuyu bersepai ke sana ke sini. dari lepas magrib, membawa ke sekarang, kerja yuyu adalah menjahit manik sampai dah tenggelam bijik mata ni.

ini gara gara dah nak raya haji. nak ada mood raya seperti kanak kanak riang lain, baju raya wajiblah bukan satu. ya tepat sangat penyataan ini. untuk pengetahuan, raya haji kali ni yuyu ada empat pasang baju raya. Putih satu, merah dua, dan hijau satu. 

tamak? tak kalian semua. ini tamak haloba. -.-'

eh. ape fitnah fitnah ni. banyak baju sebab wa nak bawa baju baru balik kampus wa arr. demm. tak suka arr orang fitnah!

tapi, padanlah muka. sampai penat jari jemari mulus ni. nak tempah tukang jahit, mahal. maka, emak ajar yuyu menjahit sendiri. jadi, semua baju yuyu kurung, yuyu akan buat sendiri. tapi takde la hebakk kemain. dapat pakai, dah kira orait.

habis adengan menjahit baju, maka tugas sekarang adalah menjahit manik agar nampak sungguh diva. cehh. bila orang tanya beli mana, boleh tipu cakap beli kat butik terkemuka. walhal, jahit pun benang herot petot. habis. keji.

korang semua wajiblah semat kat kepala hotak yang sejurus publish entry ni, akan yuyu dengan kadar segera sambung balik kerja menjahit manik ni lagi. dengan harapan, esok akan selesai. tapi macam tak saja.

p/s : tak sabar nak raya haji.

terima kasih sudi baca :)

October 22, 2011

Picnic bersama keluarga di Lubuk Semilang | Entry Bergambar

82 comments
Assalamualaikum ^^

menghabiskan hujung minggu dengan berkelah bersama famili merupakan cadangan paling kudus buat wanita awal dewasa seperti Yuyu Zulaikha. ya. akur. dah 22 tahun. dah tak boleh nak bajet 12 tahun kalau kerut sikit, kedut nampak lebih.

Lubuk Semilang. tulis dengan pen hitam pekat pekat kat diari. "hari ni, aku picnic kat Lubuk Semilang dengan emak, adik dan segerombolan kanak kanak. happy. lep lep "

seperti tersemat hebakk kat kepala hotak, Lubuk Semilang wajiblah belungguk manusia datang di hujung minggu. tapi, nasiblah bukan cuti umum, kalau tak, silalah parking kereta lebih sekilometer jauh dari destinasi nak di tuju. wajib sesak.

kan dah kata. haruslah manusia pilih Lubuk Semilang untuk mandi mandi dengan keluarga. oh. lupa. awek juga. -.-'

manusia yang memain peranan untuk piknik kali ini adalah emak yang memegang tugas pemandu, adik merangkap menteri hal ehwal beg, sepupu sepapat kecik kecik sebagai ahlijawatan kuasa yang menceriakan suasana. dan Yuyu Zulaikha. manusia yang di tugaskan menhabiskan makanan. 

suka i.

yang teruja nak mandi di sini bukan sebab air sejuk. setakat air sejuk, cedok air dalam peti sejuk pun boleh. tapi sebab tempatnya kemain cantik. wa yang ganas pun jiwang tengok tempat cenggini. macam nak bawa balak wa dating sini. 

memang ramai la di sana. masa kami parking pun, ramai lagi yang nak parking. dengan kejinya perangai ni, cepat cepat yuyu cop kawasan untuk menjadi kawasan penjajahan yang orang lain tak boleh share langsung. hakhak. 

wajiblah tangkap gambar dengan muka kudus suci murni dengan harapan nak tepek kat belog.

mereka antara manusia paling eksaited dalam air selepas yuyu. pelis percaya lah! yuyu lebih teruk dari dorang dalam gambar ni.

ha! amik ni. baru lepas main selam selam dengan budak budak ni. hoi. best weh. 

bukti lagi.    #adikmestimarah

eksaited sampai terencat muka. cis. adik memang tak reti nak tangkap gambar yuyu masa tengah cun.

tapi sayang sangat. baru nak teruskan babak lupa diri dalam air lama lama. tapi sempat mandi dalam satu jam saja. makan makan pun dalam air. mungkin Lubuk Semilang pun tak mengundang pompuan kurang sopan ke sana. 


tengok tengok langit, dah mendung terok sangat. haish. waktu ni la. emak pulak bebel bebel suruh kemas kemas barang, hujan kemain ligat nak turun. cekelat, cekodok yang yuyu bawa, gagah makan dalam kereta saja. hmm. tak syok. :'(

nak balik saja, rasa macam sayangnya nak langkah laju laju. kalau bleh nak mengesot saja, agar lambat sampai kat kereta emak. bukan senang nak datang piknik bagai. selalu pun keluar makan malam. muak.

apa pun, yuyu harus menobatkan piknik kali ni, antara piknik yang syok. sebab musabab, seperti yang selalu, yuyu tak terbatas untuk jadi lupa diri dalam air. menjadi 12tahun tanpa arahan. otometik eksaited bila dalam air ni. haish.

p/s : jemput jemput la ke Lubuk Semilang bila dah di Langkawi.

terima kasih sudi baca :)

October 20, 2011

Seram sejuk malam ni.

39 comments
Assalamualaikum ^^

Tumblr_lszadfb3cp1r0iiwio1_500_large


hujan lebat di sini sekarang... eloklah banyakkan berdoa.. kerana waktu hujan adalah antara waktu yang afdhal untuk berdoa.

"Berdo’alah pada waktu mustajab do’a iaitu sewaktu pasukan tentera bertempur, waktu mendirikan solat dan ketika hujan turun” (Hadis Riwayat Abu Daud).


grrr. menaip ketika bekalan eletrik terputus. seram tak seram tak? sambil menaip, sambil balut kaki dengan stoking tebal tebal, siap sapu dengan minyak panas. sejuk kemain sebab musabab tak sedar diri, besar gedabak dah tua bangka, tapi main hujan. 

nikmat tu.

ha, sekarang, selow selow berhibernasi dalam  selimut paling tebal di abad ini. seperti bebel emak tadi "padan muka, mandi lagi lama lama. dah teruk dari adik"

mula mula hujan rintik rintik saja, macam lagu yang selalu kita nyanyi masa tadika dulu, makin lama dah hampir magrib, makin lebat pulak. ini la peluang keemasan. nak berlari lari dengan adik dan sedara mara dalam hujan siap terkinja kinja main selipar di longkang.

tapi, agak lama bermain, emak tunjuk tunjuk sesuatu atas bumbung rumah kami. haaaa. gagah emak pekik suruh kami semua masuk rumah. emak datang dan bisik "cepat masuk, ada menatang tu atas atap"

hoi! bila dah dengar cenggitu, tok sah nak suruh patploh kali, dengan kadar segara yuyu masuk rumah dengan kiraan 120km/jam. laju  tak laju nya. 

tapi menatang apa yang emak maksudkan??

loading...

oh. maaf. macam susah nak cerita

terima kasih sudi baca :)

mengimbau kisah lama parut di dahi.

119 comments
Assalamulaikum ^^


dah lali dah bila upload saja gambar fresh fresh baru tangkap gambar kat fesbuk atau kat belog, wajib ada soalan soalan berbaur seperti ini :

ewww! parut ape kat dahi tu?


demm, kecik hati wa derr.

nampak juga rupanya. parut yang kecik tu nampak, batang hedong yuyu yang besar gedabak tak tanya pulak. patutlah dunia kini wujud akan peribahasa : kuman di seberang nampak, gajah di depan tak nampak. oh. patut lah. *sambil usap janggut*

mari sama sama kita imbau balik kisah jaman hingus hingus yuyu dahulu takkala berumur lapan tahun.lapan tahun bermaksud yuyu jaguh main galah panjang dan batu seremban. hakhak. nostalgiknya. 

tak lupa juga jaguh bermain pondok pondok. 

tapi di kampung yuyu, kami panggil "main mak mak". sebab bila main tu, otometik akan ada sesi pemilihan sapa emak dan sapa anak yang tugasnya menjadi mengada ngada, dan peranan menjadi emak dalam main tu cukup besar. akan memasak pasir dalam tempurung juga boleh juga masak pucuk ubi kayu hasil rembat belakang rumah.

kami berempat. Yuyu Zulaikha, Nabila, Adila (kini dah mengandung 5bulan), dan Amira. 

pada suatu hari nak di jadikan cerita bagaimana parut yang tertepek hebakk kat dahi yuyu tu berlaku, perebutan kuasa menjadi emak berlaku. Amira nak jadi emak, Yuyu pun nak jadi emak. saling tak nak mengalah. siap hentak kaki kat meja. wa gangster kecik kecik dulu. huh!

Adila dan Nabila back up yuyu. berani tak back up. jom la tengok barang main mak mak sapa paling banyak. cakap la apa. periuk? almari? buaian? tempat bermain khas berserta dengan khemah hasil buatan paksu? cukup lengkap. maka, untuk kemudahan bermain mak mak, sila back up yuyu.

jadi, Amira ni tak nak mengalah. jenis spesis udang di Afrika. walaupun tau dah nak kalah, tetap berlawan. agar tidak menyesal nanti mati. lain kali, kerap sikit tengok National Geograpy agar dapat menilai tingkah laku menatang.

punya lah saling bertekak, siap halau Amira balik rumah, di bangsal rumah atok, Amira membaut percubaan membunuh. kwangjau. beliau telah balik batu bertalu talu. tapi tak kena. 

kami semua sempat mengelak. sampai satu masa yang habis kesabaran Amira, beliau membuat percubaan terakhir. baling batu yang paling besar. kami semua apa lagi. mula nak bukan langkah seribu. sambil jelir jelir Amira, yuyu mula nak lari lintang pukang.

TANGGGG!!

demm. wa tak nampak tiang belakang wa derr. wa terhantuk. cis.

tapi, mana boleh nangis, wa gangster. cepat cepat Adila, Nabila dan Amira datang tengok yuyu. sambil pekup dahi, darah berjurai jurai. Adila dan Amira dah cabut lari rumah. takut menjadi saksi mahkamah agaknya.

sakit dak? Nabila seraya bertanya
dak pun!  wa gangster, mana boleh sakit

seloww seloww buka tangan. tengok tangan berlumuran darah. banyak tak ketahuan hala. maka, dengan kadar segera, kepala otak terus hantar mesej "darah banyak keluar, habislah, mati lepas ni"

bila terpikir teori ini : darah habis = mati  , terus melalak kemain kuat. lari dapatkan bantuan emak. emak  dengan laju laju cuci luka sambil mulut gagah membebel, menghalakan kipas berkuasa eletrik tepat pada dahi dengan harapan darah akan beku. 

lalu emak sapukan minyak gamat. memang emak tak bawa ke Hospital. sebab dulu kami tak punya kenderaan. dulu hidup yuyu sekeluarga susah sangat. sobbsob. moto ada, tapi kongsi. hmm. sekarang saja ada nikmat naik kereta walaupun nak beli bawang hujung kampung.

lama kelamaan, parut tertepek hebakk pada tengah dahi. itulah punca dan sebab musabab, akan  berlakunya parut di dahi yuyu yang acap kali di tanya oleh rakan rakan pabila mengupload gambar di fesbuk. 

sekian

p/s : ape salahnya yuyu cakap je "parut di dahi hasil hantuk tiang". ni tak, berjela jela essay.

terima kasih sudi baca :)

October 19, 2011

habislah rabak poket bulan ni.

41 comments
Assalamualaikum ^^

tak nak dah buat intro pasal boutique handbag online kecintaan yuyu. rata rata dah tahu, pilihan handbag demi nampak ohsem pabila berpeleseran di Kolompo, haruslah dari SOMETIME Boutique. dan yakin, bukan yuyu sahaja, nuhh, tanya orang lain, banyak yang memilih SOMETIME sebagai boutique wajib kena singgah.

kan kan kan semua? :')

kali ni, koleksi terbaru SOMETIME dah tangkap retina untuk terus jadi gila kalau tengok. hoi. memang jatuh hati tengok koleksi terbaru kali ni.

MIMI MESSENGER BAG yag comel untuk dibawa jalan jalan cukup buat Bff jeling jeling takkala jalan disebelah. hey! tak nak ke handbag cute bakal jadi milik yuyu ni?
MIMI MESSENGER BAG - PINK
macam mana pulak dengan OLIVIA HALDALL yang buatkan pecinta kasual menetes hingus cecah lantai. okay, mark satu lagi handbag pilihan kalbu bulan ni. uniq. tak pernah ada. wajib penuhkan OLIVIA dalam almari.
OLIVIA HOLDALL - BROWN

EDNA VINTAGE CROSSBODY BAG yang super vintage menambat hati sekalian manusia ni macam mana? takkan tak beli. mana boleh tak beli! ni pun nak mark juga la sebagai handbag patut buat rakan taulan jeles kemain!
EDNA VINTAGE CROSSBODY BAG - BLACK

MAJORIE VINTAGE BAG. dah cukup sexy vintage dah? belum belum! selagi tak bawa Majorie merata rata. sexy tak sexy Majorie ni, tinggal 2 items saja lagi. jangan sampai gigit jari!
MAJORIE VINTAGE BAG - RED



hmm. habis lah duit bulan ni. tu baru empat. belungguk lagi handbag baru yang akan buat kita semua nangis sebab tak boleh nak beli semua. tak beli takut rasa nak tumbuk muka kawan yang beli, kalau beli semua, kopak la. haish.

 tengok SINI untuk banyak lagi pilihan!

inilah SOMETIME, setiap bulan pasti akan ada handbag menjadi senarai handbag kecintaan perlu tanda dalm diary. kaler yang perbagai, cantik, up-to-date, style dan sungguh murah. wow! sekarang jom serbu SOMETIME!


selamat membeli belah semua :)

Ketinggalan Arus Permodenan Make Up.

105 comments
Assalamualaikum ^^

minda dan hati yuyu sekarang dah terkawal dengan nafsu nak bermuka cantik. walaupun malas sudah nak makeup bagai, tepek tu tepek ni, tapi teringin nak ada muka magic macam orang lain. keluar berfoya foya dengan wajah ohsem. jeles wa.

ingatkan Bff buat magic apa, kulit cantik tiba tiba magis berlaku menjadi kulit super cantik dan muka gojes. ohh. rupanya yuyu sorang saja yang ketinggalan sudah bab make up ni.

Naturactor



noob gila. -.-' orang lain dah siap nak beli buat kali ke lapanratustujuhpuluhduaribu, yuyu baru nak order. tu pun masih mencari cari lagi mana online shop yang menjual Naturactor bagus dan murah. dan tak masih mencari jawapan, kod kaler mana yang sesuai dengan kulit yuyu yang medium ni. 

hasrat nak memiliki mendealah tu walaupun hanya seketol, sangat menebal agar tak rasa jauh ketinggalan jaman. nak juga seiring dan sejajar dengan arus permodenan make up jaman sekarang. hakhak. natang apa la yuyu merepek.

kot kot la dari muka yuyu yang lawa kemain ni *motif??* , mana tahu, pakai naturactor, dengan kuasa natang tu yang ada, tiba tiba jadi macam ni :

                    SEBELUM                                                                               SELEPAS


          

hakhakhak. yuyu rasa yuyu patut beredar dari menaip. takut makin lama orang baca, makin banyak pulak kuantiti pembaca termuntah. biasalah, bila minda di kuasai oleh kecanggihan kuasa Naturactor buatan Jepun ni. dah terpengaruh yuyu nak kelihatan cantik dengan kadar sungguh segera.

cis.

kepada yang tahu menahu bab naturactor ni, bolehlah penuhkan kotak cadangan sebelah kiri anda dengan memberi cadangan , code mana yang sesuai dengan kulit yuyu *real skin yuyu adalah seperti gambarrajah diatas*. 

jangan lupa juga penuhkan kotak cadangan dengan senarai online shop yang menjual naturactor bagus kemain dan murah. murah tu sangat penting. tengah bajet beli stock cekodok sebulan ni.

terima kasih sudi baca :)

Kepuasan Berbelog

48 comments
Assalamualaikum ^^

tak rasa nak terjojol halkum ke asyik baca pasal pengalaman yuyu? pada kehidupan hari hari yuyu? entry pasal ke-mengada-an? sebelum berlaku kejadian ngeri sebegitu, hari ni yuyu letak jawatan sebagai ahli jawatan tak berapa nak kuasa yang suka menaip pasal semua mendealah tu. 

tak nak timbul peribada sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada guna. hakhak. pelu ke yuyu merepek di pendahuluan lagi? -.-'

apa kepuasan berbelog kalian? dan apa yang membuatkan kalian kemain puas hati dengan berbelog? (tidak lebih dari 87641214787137 patah perkataan)

yuyu yakin, ada di antara kita semua, yang sudah menikmati kehidupan berbelog dengan gumbiranya. siap dah tulis kat diary habuan cucu cicit baca nanti "12june2011- hari ni aku telah mencapai kepuasan berbelog kuh" oh. rakusnya ayat itu.

dan apa pulak kepuasan berbelog yuyu?

atas dasar earning dobploh juta setahun kah? glamour hingga masuk cover majalah? pembaca berpusu pusu siap lawan tarik rambut demi nak jadi pembaca belog Yuyu Zulaikha? bilangan komen beriban satu entry padahal aku setiap yang menyemakkan komen tu? bilangan Unique Vistor setiap hari mencecah sejuta?

dengan nada kudusnya nak jawap. tak kisah la macam mana. saya ikhlas berbelog. -.-'

tak macam cliche sangat ke jawapan tu?

tak payah nak auta, pembaca belog semuanya sungguh bijak bestari. kau tipu, esok lusa kau malu la dengan auta kau tu.

jujurnya, awal penglibatan aktif yuyu dengan dunia belog yakni pada 27Disember2010, kemain suka bila tengok manusia berpusu pusu follow belog yuyu. hoish. boleh buat bahan riak tahu. tapi itu semua tak kekal keseronokkan nya. ada yang lebih seronok dari tu.

penulisan diterima ramai
sejak dua bulan aktif yuyu berbelog, sudah pun yuyu syukur. ramai yang dapat terima penulisan yuyu. yuyu antara spesis makhluk yang gian menaip ayat ayat yang kemain susah nak ringkas. pasti lagi wajib berbelit belit. tapi, syukur. di terima. walaupun tak berjuta lemon.

dan yuyu tak nak diri Yuyu Zulaikha yang di kenali, tetapi kupukupukecik.blogspot.com yang di kenali. entry entry yuyu. satu kepuasan yang yuyu rasa, pabila yuyu berfoya foya di Kolompo, ada yang datang "ni blogger yang kupukupukecik tu kan?"

hoi. tu dah cukup buat yuyu senyum telinga ke telinga seminggu tahu.


earning
syukur tak ketahuan hala dah sekarang. rasa dah sangat puas hati bila yuyu guna duit sendiri untuk makan setiap hati, beli barang kecintaan hati pun guna duit hasil promote sana promote sini, bukan sebab dasar mata duitan. 

tapi sebab musabab guna duit hasil titik peluh berbelog. walaupun tak pernah yuyu menaip sampai keluar peluh. mungkin ini antara kesan daripada desakan ekonomi negara yang mengajak rakyatnya berdikari mencari nafkah. -.-'


kongsi perasaan
yuyu takkan rasa kecewa dengan tabiat yuyu yang suka taip panjang cecah lantai. asalkan yuyu dapat sampaikan emosi yuyu, pengalaman dan cerita yuyu. apa yang yuyu nak cuma, bila yuyu taip entry sedih, semua akan rasa sedihnya, dan bila taip entry happy, semua akan rasa ke-eksaited-an hidup yuyu ni.

dan tu lah jawapan untuk yang bertanya "pehal yuyu suka taip panjang panjang ha? tergeliat mata nak baca"
oo. patutlah. 


tu antara kepuasan yuyu berbelog. lain orang, lain cara. ada yang puas bila dapat hentam blogger lain,puas bila follower beriban, ada juga yang puas bila hebakk dalam SEO. macam macam lagi la.

apa pun, berbelog lah dengan cara yang baik, in return, kita akan dapat kesan yang baik. jangan pulak dapatkan keseronokan berbelog dengan cara keji. dowan dowan!

terima kasih sudi baca :)

Aktiviti teruja hari ini. sedia untuk picnic.

37 comments
Assalamualaikum ^^


boleh tak di sini yuyu nak mengekpresikan rasa eksaited yuyu yang tak ketahuan halanya? perasaan ni jarang jarang sekali nak boleh rasa tahu, jadi, kalau tak tunjukkan eksaited ni, maka, rugilah. oh. wajib cerita. tolonglah korang buat buat suka nak tahu. -.-'  

pelis. kali ni saja.

Picnic_large
bestnya dapat makan tepi sungai >.<

sapa suka picnic di sini? cepat kembangkan lobang hedong 16cm persegi. lalu baca siap pukul pukul meja kononnya, korang pun dapat rasa eksaited sama dengan yuyu.

lagi la gendang gendut tali kecapi, dapat pergi picnic senanglah hati, bila berkelah di sungai. mungkin Telaga Tujuh atas kata muafakat yang telah dibuat antara rakyat jelata di rumah tadi. masing masing taknak ke pantai.  bersebab.

emak bertanya : lokasi manakah akan menjadi pilihan berkelah pada kali ini?

oh tipu, takde makna emak nak berformal macam tu

nak p kelah kat mana? Pasir Tengkorak??

hoishh! memang dak arr. hitam sat g. dah la nak balik kampus dah.

hakhak. mengada kan yuyu. sila lempang. rela. ^^

maka, adik adik mengikut kehendak dengan sorang muka persis katak, sorang lagi dah macam nak berkabung. masing masing dah tanam impian untuk main sepak sepak pasir pantai putih lepuk lalu kejar kejar dengan bapak ketam.  ohh. bosan.

tapi, semua kena akur.  emak akan mendahulukan keputusan anak sulung.

sedang adik adik melipat rapi tuala, seluar, habuan untuk berenang nanti di sungai yang dalam dan sejuk, aktiviti yuyu adalah 360darjah bertentangan dengan adik adik.

menggoreng bihun goreng, siapkan cekelat dalam bakul, masukkan kemain banyak nasi dalam bekas besar gedabak, cekedis, pisang, ikan yang bakal di bakar, dan berkemungkinan besar, yuyu akan buat cekodok. rasa tak lengkap hidup tanpa cekodok.

yuyu sendiri konpius, apa yuyu ke sungai untuk mandi atau untuk menketedarah. macam aktiviti sama saja dengan kat rumah. orang lain tidur, yuyu melantak, orang tengok tivi, yuyu melantak lagi. orang borak, yuyu melantak lagi lagi. 

jeles? sila lah jeles. sekarang yuyu dah nak siapkan semua barang, dan lipat tuala. waaa..

terima kasih sudi baca :)

October 18, 2011

Investment untuk Akhirat. Jom menderma dengan cara paling mudah :)

Assalamulaikum ^^


duit dalam tabung ayam dah penuh. ok. duit dalam bank sana sini dah beriban. ok. duit poket kepuk kepuk lagi. ok. duit kat Nuffnang beriban. ok. duit buat investment kat bank itu ini dah boleh beli rumah. ok. oh apa kata buat sikit investment untuk akhirat pulak? 

ya! penting tu.

tapi macam mana kak yuyu!? *tetiba suara budak budak datang dari belakang*

sungguh kacang la. apa kata mari pakat pakat sekarang buka account Nuffnang masing masing.  pasti lagi wajib nampak satu banner tertera gambar sejibik ini : maka, kelik saja banner tersebut.



dan, dengan kadar sungguh segera, korang akan nampak page yang menerangkan semua bagai bab macam mana nak donate. sumbangan boleh dibuat dari RM1, RM5 atau RM10 dari account Nuffnang korang yang berkepuk kepuk dengan earning tu.

sejurus korang tekan butang Submit tersebut, korang akan tengok balance earning akan berkurang. earning akan berkurang, tapi ada satu yang akan meningkat. ingat lagi di perenggan atas sana nuhh? investment untuk akhirat. ya. InsyaALLAH, pahala akan semakin meningkat.

rezeki yang kita ada bukan mutlak milik kita, tapi milik ALLAH supaya kita dapat berkongsi, lagi lagi dengan anak anak yatim yang memerlukan semua tu lebih dari kita. 


terus dari Maybank2u
ada yang berhasrat kudus, nak derma kemain banyak. ehh. RM10 je? takmo, nak derma banyak. kesian kat anak anak yatim tu. hukhuk. silakan. jom buat direct donation ke Rumah Aman di account number 562106720433 atas nama "Nuffnang TLC Promise Me S2"


untuk lebih lanjut jom terus ke LINK ini.


selamat beramal, investment untuk akhirat :)
© Yuyu Zulaikha . Design by FCD.